יום שני, 9 בספטמבר 2013

אני, איקאה וסוד הצנצנות הנצחיות.....

במשך כל השנים הרבות בהם אני מלמדת הום סטיילינג  אני מקדישה שעור מיוחד לעיצוב ודקורציה במטבח. אומנם במטבח יש שפע אביזרים, כלים, ספלים, סירים והכל צבעוני ודקורטיבי מאוד אבל תמיד אמרתי שמה שעושה את המטבח למקום חמים של אוכל ובישולים ומה שעושה את עקרת הבית לבשלנית מדופלמת (לפחות למראית עין...) הם צנצנות מלאות כל טוב - פירות וירקות שמונחים על המדפים או השיש במטבח. כשעושים צנצנות כאלה שמיועדות לאכילה, בדרך כלל אין להן זמן מדף ארוך וצריך ל"חסל" את תכולתן במהירות לפני שיתקלקלו. לכן לימדתי את תלמידותי איך מכינים צנצנות כאלה שיכולות להחזיק המון זמן, אפילו שנים, ולהמשיך ולקשט את המטבח, ללא הגבלת זמן.
אלה הצנצנות שלי ולא תאמינו כמה זמן הן נמצאות על המדף ונראות כך בדיוק...

לפני כמה ימים הגיע לידיי הקטלוג החדש של איקאה וכמה שמחתי לראות את עיצוב השער שלהם - מדפים מלאים צנצנות שמלאות בכל טוב- פירות וירקות והכל כמובן מיועד לדקורציה בלבד.


אז נכון, זה מאוד יפה לתמונת שער וממש לא פרקטי למטבח הפרטי שלכן, אבל גם מספר קטן של צנצנות בפינה במטבח עושה את העבודה, כמו בתמונה הזו גם היא מתוך הקטלוג של איקאה


אז בהזדמנות זו החלטתי לשתף גם אתכן בסוד הצנצנות הנצחיות...
אז מה הסוד למעשה?
כשמכינים צנצנות עם מוחמצים לאכילה בדרך כלל מערבבים מספר חומרים שאחד מהם הוא מים, המים מצד אחד מעדנים את חומרי ההחמצה אבל מצד שני גורמים לכך שזמן המדף של המוצר הוא קצר ביותר. המים גורמים לירקות ולפירות להירקב במהירות יחסית.
בכדי שהמילוי בצנצנת יישמר זמן רב וימשיך לקשט את המטבח שלנו כמה שיותר אסור לנו להשתמש במים.
אם אתן רוצות צנצנות עם ירקות - פלפלים בכל הצבעים, עגבניות שרי, גזרים, פרחי כרובית ועוד , מלאו אותן קודם כל בירקות שהם שטופים ונקיים ולאחר מכן שפכו לתוך הצנצנת חומץ 5% נקי ללא כל תוספות. אני חייבת להזכיר שוב שירקות אלה לא ראויים לאכילה, הצנצנת מיועדת לדקורציה בלבד!!!



פירות הדר כמו תפוזים, לימונים, לימונים ננסיים וקומקווטים - תפוזון סיני, את כל אלה משרים בוודקה. את הלימונים והתפוזים, אם הם גדולים, אפשר לפרוס לפרוסות, את הפירות הננסיים אפשר לשים שלמים כמו שהם.


האלכוהול שבוודקה משמר היטב את המראה הרענן של פירות ההדר והצנצנות האלה ייראו כך גם אחרי כמה שנים. כמובן שאין צורך להשתמש בוודקה יקרה, ואפשר להשתמש בבקבוקים הכי זולים שאתן מוצאות. גם בקבוקי ארק יכולים להתאים לאותה מטרה. 
אז כל מי שרוצה לעצב לעצמה מטבח כמו בשער של קטלוג איקאה - זו ההזדמנות!!!

בהזדמנות חגיגית זו אני רוצה לאחל לכולכן שנה טובה ומתוקה, שפע של בריאות, אושר, שמחה, אהבה ושפע יצירתיות והצלחה בכל!!!


באהבה רבה ממני
טלילה

6 תגובות:

Efrat אמר/ה...

איזה יופי של טיפ!! תודה רבה.

ורד והדס אמר/ה...

טלילה, איזה יופי, תענוג של צילומים וצבעים.

Unknown אמר/ה...

אין עלייך ! פשוט נהדר ! ואכן מחזיק כמה שנים....מנסיון

גלי אמר/ה...

איזה יופי!!
פטנט מקסים.
:)
שנה טובה.

חוה כהן אמר/ה...

טלילה שלום,
כשראיתי את חוברת איקאה החדשה מיד אמרתי בליבי - איפה טלילה? זה בדיוק השיעור הראשון!

גמר חתימה טובה
והצלחה בשנה החדשה,

חתולי8 אמר/ה...

יופי של צנצנות!
שנה טובה טלילה מקסימה, וגמר חתימה טובה.
אוהבת♥