יום שבת, 9 באוקטובר 2010

עשיתי זאת !!! או/ איך חסכתי 50.000 שקל....

מטבחי היקר שמשמש אותי בנאמנות כמעט 20 שנה היה פעם פיסגת העיצוב והיופי - דלתות מעץ מלא עליהן מודבקת פורמייקה לבנה, אבל היא לא מכסה חס וחלילה את כל הדלת, מסביב לכל פיסת פורמייקה נשארו שוליים מעץ צבוע - חלום... (בלהות), אבל מה לעשות לפני 20 שנה זה היה הטעם שלי ושל עוד המון המון אנשים ברחבי היקום. כבר כמה שנים טובות שהמראה הזה כבר לא נראה לי, בלשון המעטה. נערכו בבית אין ספור שיחות ועידה חלקן "קשות" וחלקן "קשות ביותר" - לגבי האפשרות להחליף את המטבח הזה במטבח חדש. ותמיד עלו שתי סוגיות קבועות - כמה יעלה מטבח חדש? ואיך אני רוצה שהוא ייראה?
והמסקנות שתמיד הגענו אליהן - 1) טווח המחירים הוא בין 50,000-100,000 שקל 2) אני רוצה מטבח לבן, לגמרי לבן.
המחירים תמיד נראו לנו יקרים להחריד, ותמיד יש עוד 100 רעיונות אחרים שעומדים על הפרק שגם עליהם אפשר להוציא בקלות 50,000 שקל ויותר. עד שנמאס לי לגמרי והחלטתי החלטה גורלית - אני הולכת לצבוע את המטבח שלי! בעצמי! והוא יהיה לבן, בדיוק כמו שאני רוצה.
הסביבה לא היתה תומכת במיוחד, אף אחד לא האמין שאני אעשה את זה, והועלתה האפשרות שאחרי הצביעה המטבח ייראה עוד יותר נורא. אבל אני לא מהמתייאשים וכשאני מחליטה משהו אז קשה להזיז אותי מזה.
כמובן שבסוף לא עשיתי את זה לגמרי לבד ואישי היקר עזר לי המון, בעיקר בפירוק הדלתות הרבות לפני הצביעה והרכבתן מחדש לאחר הצביעה. לסיכום אני יכולה להגיד שהעבודה לא היתה קלה, צבענו רק את חלקי העץ הצבוע, את הפורמייקה השארנו לבנה וצחורה כמו שהיא, והיה קשה מאוד לדייק ולהשאיר את הפורמייקה נקייה מצבע. העבודה נמשכה כשבוע וחצי - אבל אני חייבת להגיד, היה שווה!, זה אומנם לא מטבח חדש, אבל בהרגשה הוא חדש לגמרי, כל פעם שאני נכנסת אליו אני מקבלת מכת אור נפלאה, הכל כל כך בוהק, ואני לא מפסיקה לחייך.... ולא לדבר על זה שעכשיו אפשר לבזבז 50,000 שקל על משהו אחר לגמרי....
כך נראו הדלתות לפני הצביעה. העבודה סביב כל דלת כללה 5 שלבים: ניקוי מאוד יסודי של העץ בעזרת חומרי ניקוי ושיוף בנייר שיוף, צביעה בשתי שכבות של צבע יסוד (חומר מקשר), ועוד 2 שכבות של צבע פוליאור על בסיס מים.
כך נראת הדלת לאחר הצביעה,
חלק מהדלתות הן ויטרינות זכוכית שאף פעם לא השארתי אותן גלויות. תמיד ציפיתי אותן מאחור.
וכך נראית הויטרינה לאחר הצביעה,
בכניסה למטבח יש מן מתקן מעץ שהיה מיועד בזמנו לבקבוקי יין,
וכך הוא נראה עכשיו,
המגירות לפני,
ואחרי,
מבט כללי על חלק מהמטבח לאחר הצביעה,
וכך ציפיתי את המקרר,
חלק מהכלים היפים שלי, שמשתלבים כל כך יפה במראה החדש של המטבח,

עוד זוית נוספת של המטבח, כל 7 המגירות הקטנות היו מעץ חום.
ולסיום הרכישה האחרונה מסלובניה - חלומה הרטוב של כל אוהבת נקודות!
בנות יקרות, אחרי העדרות מאוד ארוכה והצטברות של המון חומר לפוסטים שרציתי להעלות, אני מבטיחה להפציץ אתכן עכשיו באופן די מרוכז בהמון דברים חדשים. (מקווה שאני אעמוד בהבטחות שלי!)
מאחלת לכן שבוע הכי נפלא שיש!
באהבה רבה
טלילה















25 תגובות:

Magia da Inês אמר/ה...

♥ Olá, amiga!
Passei para uma visitinha...♥♥
Tudo está lindo e de bom gosto!...♥
Beijinhos.
♥ Bom fim de semana!
♥♥ Itabira, que hoje completa mais uma primavera...
Brasil♥♥
✿ܓܓ✿ܓ✿ܓ

ליאת אמר/ה...

יצא מטבח משגע!!! כל הכבוד!

לימונדה אמר/ה...

המטבח מקסים.. נראה מיליון דולר... כל הכבוד על התעוזה...

ריקי ארברמן אמר/ה...

כמה יפה ואיזו תעוזה... עשית לי חשק לנסות גם... עברנו לבית חדש עם מטבח די מזעזע והמצלצלים נגמרו... הכל משגע!!!

אנונימי אמר/ה...

ווואו. מהמם. איזו תעוזה כל הכבוד לך המטבח משגע.

Unknown אמר/ה...

וואו, איך מצפים מקרר ? האם זה נייר או טפט ?
אשמח לדעת

karindi אמר/ה...

מקסים מקסים מקסים! כרגיל אוהבת את הרעיונות שלך והביצוע מושלם, בעיקר עם כל הפרטים הקטנים והמשלימים!

smileyr אמר/ה...

המטבח משגע! והמקרר סוף הדרך!
כל הכבוד על האומץ!

Dafi אמר/ה...

נראה מצויין והכי שוס לדעתי זה המקרר. חייבת לבוא לראות.

אוריתוש אמר/ה...

תתחדשו!!!
יצא מקסים. יותר כייף מקנוי וחדש, כי יש גאוות יחידה וחיסכון...
יש לי שאלה עם מה ציפית את המקרר, בדפיי סקראפ רגילים או בטפט???
תודה אורית

הדס והחמישה אמר/ה...

כל הכבוד על הסבלנות וההתמדה, זה נראה עבודת פרך אבל התוצאה מקסימה ומצדיקה את ההשקעה.

אנונימי אמר/ה...

יצא מקסים.
גם אני צבעתי את ארונות המטבח שלי לצבע ירקרק דוקא על פורמיקה כתומה.
יצא נפלא.

אנונימי אמר/ה...

ממש מהמם!!! אין מילים אהבתי את כל האביזרים שבחרת במיוחד כי הם עם נקודות... אפשר לשאול מאיפה כוסות הנקודות? המגבות ?

ויטרינה אמר/ה...

איזה יופי של ביצוע!!!
טוב, את יכולות הצביעה והרעיונות המופלאים שלך ושלך אישך חוויתי מקרוב אבל כל הכבוד על הרעיון, התעוזה ושאפו גדול על הביצוע. הסטיילינג הכולל של המטבח נראה מליון דולר.
ת ת ח ד ש ו !!!

חיה אמר/ה...

המטבח יצא נפלא. האמת שמהכותרת של הפוסט הייתי בטוחה שאת הולכת לתת איזה טיפ איך אפשר במהירות ובקלות לחסוך 50000 שח, חחח אבל מה שראית גם היה טוב...אחלה רעיון,
תגידי ? מה הדבקת על המקרר? זה טאפטים? איפה קונים כזה דבר? אני רוצה כאלה טאפטים כדי להדביק על קופסאות אחסון.

yaffa אמר/ה...

המטבח נראה נפלא,הארונית עם דלתות הזכוכית משודרגת מהמם,
אחלה ביצוע

kmorakefet אמר/ה...

נראה פנטסטי. כל הכבוד
!!!

Unknown אמר/ה...

איזה שינוי מקסים! מדהים כמה צבע יכול לעשות כזה הבדל, זה נראה מטבח חדש לחלוטין. הרעיון של הדפים על המקרר מצא חן בעיני. תתחדשי!


רוני - מילשייק

טושטוש אמר/ה...

מהמם פשוט!
ומצטרפת לשאלה- איך ציפית את המקרר?

כל הכבוד על כל העבודה הקשה ושלא נכנעת לביקורות...

אנונימי אמר/ה...

תודה לכולכן על התגובות החמות, מבטיחה לענות על כל השאלות בפוסט הקרוב. ועד אז להתראות בינתיים
טלילה

אנונימי אמר/ה...

איך אני אוהבת לראות את כל המהפכים האלה!

ההרגשה של ההתחדשות ממש כייפית!

ואין ספק שאין עוד מקרר שנראה כמו שלך ......

דליה ב

wintam אמר/ה...

הארונות מד-הי-מים-! לי העבודה נראית מאוד מדויקת, החזות הכללית משגעת, והסטיילינג - עם כל הנקודות וכל התכלת הזה - סוף הדרך! (דווקא המקרר פחות מדבר אלי - הוא מדליק, אבל הייתי מתה שתצבעי את כולו בתכלת עם נקודות לבנות. זה יהיה מושלם לטעמי!!!). ואני מצטרפת להתלהבות מהאומץ, ועוד יותר מזה מהאנרגיה והכוח! כל הכבוד!!!

Rachel רחלי גזית אמר/ה...

שאפו, טלילה. באמת כל הכבוד!
עבודה מעולה, סטיילינג מדהים (לא מפתיע) והמקרר... וואו, אין לי מילים. זה שוס? זה סופ? לא זה המקרר שת טלילה (-:

Einat's Art World אמר/ה...

היי טלילה
כל הכבוד !!! יצא לך מדהים.
אני גם אוהבת מטבח לבן ואצלי המטבח לבן וצחור ונראה חדש למרות שהוא כבר בן 16.
ומעניין לראות שגם אצלך כמו אצלי כלים אדומים מכניסים את הצבע למטבח.
המקרר יצא לך מדהים ומה שבטוח יחיד ומיוחד.
עינת

אנונימי אמר/ה...

התגעגעתע!! סוף סוף את כאן (וגם לי לקח זמן להכנס...)
איזה יופי! יצא נהדר, נראה מליון דולר!!
במה ציפית את המקרר??

ליאור