יום שלישי, 8 ביוני 2010

שבוע הספר

שבוע הספר היה מאז ומתמיד שבוע חגיגי עבורי, מאז שאני זוכרת את עצמי אהבתי, קראתי וקניתי המון המון ספרים. גדלתי בבית עם אבא עיתונאי, שגם כתב כמה ספרים, ואמא שהקריאה לי מגיל צעיר שירים של קיפלינג. קראתי את כל שבועוני הילדים האפשריים - דבר לילדים, הארץ שלנו, מעריב לנוער, קראתי את כל ספרי השביעייה הסודית, רומנים היסטוריים, רומנים אמריקאים עבי כרס, ולהבדיל אלף הבדלות - עשרות ספרי שואה, המון ספרים של הוצאת
עם עובד, ספרי שירה - בקיצור, אני יכולה להמשיך ולהמשיך, אבל אין לי שום כוונה לעייף אתכן, ואני חייבת להגיע לפואנטה.
בשלב מסויים בחיי שבו התחלתי להתעניין בעיצוב, התרחב תחום הקניות שלי, ובמקביל לספרים הנ"ל התחלתי לרכוש ספרי עיצוב. במשך השנים יצרתי לעצמי ספרייה נכבדה של ספרים מהממים, מלאי השראה, שאני חוזרת אליהם שוב ושוב, ואף פעם לא משתעממת.להבדיל מספרי קריאה שבדרך כלל קשה לחזור אליהם ולקרוא אותם שוב, בספרי עיצוב הבעייה הזו לא קיימת בכלל. אז לכבוד שבוע הספר, שנחשב בדרך כלל כשבוע עברי לגמרי, אני דווקא רוצה להכיר לכן ספרים אחרים שהם עולם ומלואו בשבילי, לא פחות מספרי קריאה רגילים.

באנגליה הרחוקה חייה, נושמת ומעצבת אשה בשם - טרישייה גילד- אשה מדהימה, צבעונית ומקורית, שלא מפחדת מכלום, ועושה דברים מדהימים - מעצבת רהיטים, בדים, כריות, טפטים, מצעים, ואקססוריס לבית - הכל בצבעים מרהיבים ושילובים שאפשר להתעלף. כשאני נכנסת לחנויות שלה בלונדון אני מרגישה כמו אליסה בארץ הפלאות. דבר נפלא נוסף שהיא עושה, וכאן נכנס החיבור לכל הפתיחה הארוכה שכתבתי - היא מוציאה לאור ספרי עיצוב, שאין כמותם. המילים - מקסים, נהדר, מהמם - קטנות על הספרים האלה. בעיני אלו ספרים מעוררי השראה בצורה בלתי רגילה, והכי חשוב - יכולים לשמח אותי, ולגרום לי לחייך ולהרגיש נפלא , בכל רגע נתון - גם ברגעים הכי מטורפים.
תכירו את אחד ממדפי הספרים הרבים שיש לי בבית, שצידו הימני מוקדש לחלק מהספרים של טרישייה גילד. יש לי ספרים נוספים גם במדפים אחרים.

אחד הדברים החשובים שמאפיינים את טרישייה גילד זה שמלבד העיצובים המהממים יש לה גם אמירה - תנסו, תעיזו, תפתיעו, בקיצור תתחילו לחשוב אחרת - הספר הזה למשל - think pink מאוד מאפיין את החשיבה היצירתית שלה

גם אני, עוד מתחילת דרכי המקצועית, התמקדתי בשלושה אלמנטים חשובים והשתדלתי להנחיל אותן גם לתלמידותי וגם ללקוחותי - תנסו, תעזו, תפתיעו. הבית שלנו הוא לא מוזיאון, הוא לא צריך להרשים אף אחד, והוא לא חייב להיות מוכתב על ידי מעצבים, ירחוני עיצוב, וטרנדים מזדמנים - הבית צריך להיות קודם כל המקום שלנו - אם הצבעים, החפצים וכל מה שאנחנו אוהבים - ובכדי שהוא יהיה כזה- באמת המקום שלנו, מותר לנו לעשות בו דברים שונים ומשונים שיגרמו לנו תמיד לחייך כשאנחנו נכנסים אליו.
כפי שהזכרתי קודם לכן העיצובים של טרישייה גילד מאופיינים בצבעוניות מדהימה, בשתי התמונות הבאות אתן יכולות להתרשם מכך.


ופה שתי פינות שעיצבתי בהשראת התמונות הקודמות


עוד שתי תמונות מתוך הקולקציה החדשה שלה



ועיצוב שלי בהשראתן


עיצוב שלה, קצת פחות צבעוני הפעם

ועיצוב שלי

לסיום, תמונות של חלק קטן מהספרים של טרישייה גילד



לסיום הרשימה הארוכה הזו,
המון תודה לכולכן על שאתן מפנות מזמנכן היקר וקוראות את הגיגי
מקווה שנהנתן!
ולא לשכוח את הפוסט הקודם - עם כל הסדנאות המשגעות שמתחילות משבוע הבא- מונדיאל, כבר אמרנו, לא?
להתראות
טלילה
































6 תגובות:

Dafi אמר/ה...

העיצובים שלך מקסימים. אותו חדר, אותם רהיטים אבל אקססוריז שונים וזה לא נראה אותו מקום בכלל. מדהים.

karindi אמר/ה...

תודה על הרשומה, מאוד אוהבת לראות מקורות השראה של יוצרים בתחומים שונים. העבודות שלך בהשראתה- נפלאות!

אנונימי אמר/ה...

איזה יופי. אני מזדהה עם כל מה שכתבת על ספרים ועל עיצובים. ובעיקר- תעצבו את הפינה שלכם לפי טעמכם ולא טעמם של אחרים או טרנדים. יש לי בבית דוגמא מוחשית לכך! או בעצם, אפילו כמה דוגמאות.
העיצובים שלך יפהפיים. האם זה בביתך?
האם שינית בכל פעם את פינת הישיבה?
ליאור-חתולי8

טלילה בנדק איבגי אמר/ה...

התמונות עם הטפטים צולמו בביתי והתמונות עם השולחנות הלבנים צולמו בסטודיו שלי.
ותודה לך, לדפי ולקרין על התגובות החמות

טושטוש אמר/ה...

אהבתי מאוד את העיצובים...
האם יש לך המלצה על ספר שמתאים לאנשים שרוצים לעצב קצת את הבית בסגנון (והם "מתחילים")?

ריקי ארברמן אמר/ה...

תענוג! מאוד אהבתי את שילובי הצבעים. הפסים מצד אחד ובפרחים מצד שני עושים חיבור יפה בין שני עולמות... כייף לראות ולקרוא... יומאחד גם אגיע לסדנה אצלך וזה לא איום...